تاریخچه کاشی و سرامیک

تاریخچه کاشی
تاریخچه کاشی

 

وسایل سفالی از جمله کهن ترین هنرهایی میباشد که توسط انسان ساخته شده و میتوان گفت که این هنر منشا و شروع تولید کاشی به دست بشر است.

سفالگری در ایران حدودا در 10 هزار سال قبل از میلاد میرسد که بصورت گل نپخته بوده و اولین کوره ها برای پخت سفال ها حدودا به 6 هزار سال قبل از میلاد برمیگردد. پیشرفت در هنر سفالگری موجب شد تا تغییراتی در ساخت کوره های پخت سفال، کیفیت مواد سفال و همچنین رنگ آمیزی و لعاب کازی آنها ایجاد شود.

کسانی که کشف کردند سفال هایی که در کوره پخته شده و بسیار مقاوم و محکم تر هستند، مصریان باستان بودند. چینی ها نیز برای ساخت کاشی از خاک رس های سفیدرنگ استفاده میکردند تا بتوانند کاشی مقاوم تری و به رنگ سفید (سرامیک پرسلان) بسازند.

 

تاریخچه کاشی
تاریخچه کاشی

 

کشور ایران نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و تمدنی که دارد، جزء نخستین سازندگان وسایل سفالی و کاشی بوده و علاوه بر آن ایرانی ها از دسته چیره دست ترین سفالگران و سازندگان کاشی بودند. در کشور ما سفالگری در چهار منطقه ایران بیشتر رواج داشته: 1- منطقه غرب کوه‌های زاگرس نزدیک کرمانشاهان – 2-کرانه‌های جنوبی دریای خزر 3-شمال غرب آذربایجان 4-جنوب شرق ایران

 

تاریخچه سرامیک
تاریخچه سرامیک

 

امروزه برای ایجاد ظاهر زیبا و صاف تر برای کاشی و سرامیک ها، پس از آنکه آنها بعد از پخت خنک شدند، روی آنها یک لایه نازک لعاب میریزند.

لعاب‌های کاشی موادی معدنی و سیلیسی هستند که یک لایه شیشه‌ای مانند در سطح خارجی کاشی تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید!!  کاشی مات بهتر است یا براق؟

 

کاشی و سرامیک
کاشی و سرامیک

 

نمایشگاه کاشی و سرامیک در کرج، با جدیدترین متدهای طراحی سه بعدی در نمایشگاه به صورت رایگان

مشاوره: 09122246515

امتیاز به مطلب post